ТЪРГОВСКИ СГРАДИ
МАГАЗИН ЗА ХРАНИТЕЛНИ СТОКИ "ФАНТАСТИКО", ОБЕКТ 38
ИНВЕСТИТОР:
ВИНТЕРКО-БГ ЕООДКОНСТРУКТОР:
Инж. Веселин Първанов - ВАГ ООДИЗПЪЛНИТЕЛ:
Балканстрой София АДАРХИТЕКТ:
Ситискейп ЕООДАДРЕС:
СофияИНФОРМАЦИЯ
Кратко описание на обекта
Инвестиционният проект третира изграждане на поредния 38-ми обект от веригата “Фантастико. Архитектурното решение за новия магазин за хранителни стоки стъпва на вече изградената фирмена идентичност, както за функционалната организация на търговската зала, така и във визуално естество, но на доста по-голяма площ, с модерни нюанси, допълнения и иновативност.
Магазинът е разположен в кв. „Овча купел“, на ул. „Любляна“, в ъглов имот с лице на две улици. Главният вход, повдигнат от нивото на терена, е подчертан от червена рамка, свързваща интериора и екстериора. Наложило се като традиционно за повечето от реновираните обекти на „Фантастико“, в новоизградения магазин отново е акцентирано на удобнато модерно допълнение от просторна открита тераса, с възможност за глътка въздух, освежаваща напитка, среща или отдих.
Проектно решение
Сградата се състои основно от три обема:
§ Първият е входното пространство за клиенти с двустранен достъп за удобство на клиентите - чрез еднораменна стълба и пешеходна рампа, към които се присъединява панорамна тераса, с възможност за консумация на открито. В подчертано оформената входна зона се разполагат виндфанг и помещение за банкомат, а терасата води към покрития паркинг. За удобство в края на дългата рампа е изградена и втора стълба за вход-изход от търговската зала в близост до подстъпа към паркинга. Автомобилният достъп, указан със стрелка, е чрез къса рампа отстрани.
§ Главната по функция площ представлява трапецовиден обем на едно ниво със светла височина 4.70 м. Най-едрият обем на сградата съдържа две функционални помещения. Основно - търговската зала на магазина за хранителни стоки и допълваща зона с подготовки, камери и складове.
Изчистена линия в черно, червено и бяло преобладава в интериорното решение. Търговската зала е разделена на няколко функционални зони, които по подходящ начин чрез архитектурни средства и преценено осветление, акцентрират вниманието на клиентите върху продуктите.
Ø Клиентът е посрещнат от пъстрата и жизнеутвърждаваща зона „Зеленчуци“, зареждаща с позитивни емоции и настроение.
Ø По-обхватен и по-съвременен е начина, по който се третира зона „Био“. Разнообразната и богата продуктова гама, с ново съчетание и позициониране на стоките е изрично изискване на инвеститора за удовлетворяване на нарастващите клиентски потребности в областта.
Ø Навътре, по перифериите на просторния магазин, се откриват щандовите витрини, подчертани и разпознаваеми с огромно разнообразие в предлагането на стоки.
Ø Приятно изненада са новите продукти. „Грил“ зоната поднася съвременни технологични решения за разнообразен асортимент на прясно приготвени вкусотийки. Тук съвсем открито се демонстрира как храната се превръща в кулинарно изкушение, достъпна от топлата витрина.
Ø А непосредствено след щандовите витрини очарова зона „Алкохол“, обособена в самостоятелен кът за спокойно разглеждане и избор на най-подходящото питие за вечеря или парти.
Ø Централно разположената зона „Замразени“ веднага се познава по надвисналите над нея светещи ледчета със строго геометрично третиране.
Ø Оформена като самостоятелна централна площ, зона „Козметика“ създава интересни усещания у посетителите и несъмнено привлича поглед с активния си цвят.
Тези централно разположени зони се отличават от много други магазини с привлекателните, удобни и функционални „Гондоли“, видими от различни ъгли.
Ø Изненадите следват постоянно – представена е една съвсем нова зона „Хляб“, светла и гостоприемна, в която стелажите са уникално разработени и изпълнени, без аналог в други магазини и вериги.
Ø Касите имат деликатно формообразуване, стъпващо на даденостите и носещо функционалните изисквания за осветление и захранване на касовите модули.
Ø В новоизградения обект специално място е отделено за уютна и приветлива закрита „Кафе“ зона, която кореспондира с външната тераса.
Повдигнат от повърхнината на естествено прилежащият терен “на кокили”, обществен обем покрива паркинг с 53 паркоместа. Важно предимство на покрития паркинг е, че той осигурява сухо, засенчено и проветриво място за автомобилите.
§ Третият обем, най-високият, се състои от четири нива за помещения със служебни функции - приемна зона, складове и подготовки, техническо помещение на инсталациите, както и вертикалната комуникация, която ги свързва. На последното ниво са проектирани обслужващи площи за магазина - кабинет на управителя, битови помещения за персонала, стая за почивка и инсталационна тераса.
Осветлението на целия обект е проектирано така, че да съответства на специфичното продуктово и функционално зониране в цялата сграда. Обилно и в същото време щадящо, премереното осветление постига своето специално предназначение и внася подходящи визуални ефекти.
Конструкция, довършителни работи и материали
Конструкцията е смесена – монолитна стоманобетонова част и стоманена покривна конструкция, стъпваща върху монолитно изпълнени колони.
Покривът на основната част от сградата е стоманена конструкция, на високия обем е монолитен, стоманобетонен. Целият покрив е изпълнен като послоен монтаж на LT ламарина, топлоизолация от твърда минерална вата, PIR и двупластова битумна рулонна хидроизолация на газопламъчен монтаж.
Външните стени на основния обем се изпълнява с топлоизолационни панели в сив цвят и обшивка от алуминиев композит тип "ETALBOND" в черен цвят. Топлоизолационните панели са самоносещи и се окачат вертикално на носеща хоризонтална и вертикална метална конструкция. За входният обем е използван алуминиев композит тип "ETALBOND" в червен цвят. Фасадата е изцяло остъклена тип алуминиева окачена фасада със стъклопакет. Вътрешните стени се изпълняват от гипсокартон на щендерна конструкция с пълнеж от минерална вата или термопанели.
Ограждащите стени на най-високият обем, в който е поместена служебно-административната функция са предвидени от масивна, тухлени зидове и пакет топлоизолация тип EPS с минерална мазилка.
Решения за достъпност
Като обект за обществено обслужване и търговия сградата е проектирана така, че до всички общодостъпни части на магазина е осигурен достъп за хора с увреждания.
В общата концепция на 38-я магазин от верига магазини „Фантастико“ преимуществено важен е акцентът върху цялостното отношение към добруването и комфорта на потребителя. Добрите намерения на инвеститора, съчетани с изразителните архитектурни идеи на проектанта имат за цел да се подобри облика на района, а обектът да се впише в културата на квартала и града.