СЪС СЪДЕЙСТВИЕТО НА:

ПРОЕКТИ С ПРИНОС ЗА РАЗВИТИЕ НА ГРАДСКАТА СРЕДА - ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА

МЕЖДУНАРОДНО ЛЕТИЩЕ КАЗАН – ТЕРМИНАЛ 1А

ИНВЕСТИТОР:

ОАО "Mеждународный Аэропорт Казань"

КОНСТРУКТОР:

Йода ООД

ИЗПЪЛНИТЕЛ:

МОНОТЕК АД

АРХИТЕКТ:

Савант Елбул България, Архитектурно студио АТМ

АДРЕС:

гр. Казан, република Татарстан, Руска Федерация
ИНФОРМАЦИЯ

Проектът представлява нов международен пътнически терминал 1А. Терминалът е разширение на летищния комплекс наложена поради провеждането на „Универсиада 2013 Казан”. Новата сграда е разположена непосредствено до съществуващия Терминал 1 на летището. Капацитетът на терминала е 600 пътници в час пик при ниво на обслужване С съгласно изискванията на  IATA. Очаквания годишен пътнико поток е 1 200 000 пътници за година.

Основна цел при проектирането на сградата е не просто да се построи сграда която да обработва пътници, а да се създаде представителна сграда служещата за „Портал към Казан”. Поради това главното фоае от страна земя е оформено като общо монументално пространство под поетично извитата конструкция на стоманения покрив на сградата. Двете зони земя и въздух са разположени под общ непрекъснат покрив, образувайки общ обем функционално разделен от централното ядро за обработка формирайки принципа „сграда в сградата” .Екстериорните форми са активни и динамични по подобие на „динамичната природа” на въздухоплаването.  Използваните материали са топли и естествени контрастирайки на суровия климат на градът.

Пътниците се обслужват в страна въздух от четири „самолетни ръкава” или се превозват чрез автобуси. На ниво партер са разположени основните зони за обработка на пътниците и техния багаж. Второто ниво е частично застроено и изявено в интериора със салони за заминаване и административна част. Площите за обслужване на първия етаж и администрацията на втория етаж са обединени в обща „вътрешна сграда” която разделя зона-земя от зона-въздух. Входната част от страна-земя е с двойна етажна височина и образува представителен атриум. В зона-взъдух пътникопотоците са разделени на четири отделни зони: вътрешни заминаващи, международни заминаващи, международни пристигащи и вътрешни пристигащи