ИНВЕСТИТОР:
Метрополитен ЕАДКОНСТРУКТОР:
инж.Маньо МаневИЗПЪЛНИТЕЛ:
Доуш Иншаат Ве Тиджарет АДАРХИТЕКТ:
арх.Сибел ЯпаджъАДРЕС:
кръстовище на бул. Сливница и бул. Кн.Мария ЛуизаИНФОРМАЦИЯ
Метростанция „Лъвов мост“ е станция от Втори метродиаметър на Софийското метро, въведена в експлоатация на 31 август 2012 г. Станцията е ситуирана под бул. “Княгиня Мария Луиза” (булевард в София) на кръстовището със бул. “Сливница” (булевард в София) на север от Лъвов мост, като конкретното и местоположението е определено в зависимост от ситуационния план и пътническия поток в района.
Изходи от метростанцията има на четирите ъгъла на бул. Сливница и бул. Мария Луиза.
Станцията се състои от три етажа: Перон, Вестибюл и Нива Подлези. Горната част се използва като пешеходен подлез. Достъпът откъм улицата до Ниво Подлез се осигурява чрез стълбища от двете страни на булеварда. Тези стълбищни групи се състоят от постоянно стълбище и асансьори. За да се достигне до нивото на Перона и на Вестибюла, на нивото на подлеза има два асансьора. В края на свързващите коридори са разположени стъклени плъзгащи се врати.
Под моста е предвидена пешеходна тунелна връзка с пешеходния подлез разположен на южното платно на бул. “Сливница” и вестибюла на метростанцията.
Впечатляващия пешеходен тунел, който конструктивно е част от метротунела и чрез който хората ще могат да преминават под бул. Сливница и Владайска река. Реално влаковете ще минават на сантиметри от хората, като за пешеходния проход е използвано пространството, което остава над влаковете в метротунела, разделено от бетонна плоча.
Достъпа на инвалиди е осигурен за всяко едно от нивата и за всеки един от входовете посредством асансьори.
Станцията е със странични перони, облицовани с бледо жълто, червеникаво-оранжево и тъмнокафяв гранитогрес, с по два надлъжни свода по стените с релефи на 4 лъва по тях, подчертаващи местоположението. По дължината на пероните са монтирани два реда стълбове с диодно осветление в ретро стил.
Интересно архитектурно решение е терасата, която минава над линиите и която ще позволява на пътниците да сменят посоката на движение. Тази станция е с най-високия таван от всички метроспирки по новата линия.